Jump to content

oldman

Member
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    india

oldman's Achievements

Nak Muay

Nak Muay (2/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. I love dutch kickboxing and muay thai. I think these days a lot techniques are mixed together. Both have unique techniques which are useful. Maybe kickboxing cant be called muay thai cuz it doesnt have the elbows/knees and clinch. But I'd say if you enjoy training at your gym then keep training and watch a lot of thai vids too to keep your clinch skills high. Also lots of elbow and knee sparring.
  2. I've just begun using southpaw too. I think drilling everything in both stances helps a lot.
  3. I appreciate your reply. I'll keep coming back to it cuz there is a lot there to absorb. I feel like i do really want to fight because if i dont then ill hate myself for not trying. I do have a lot of fear issues too i think. Including the fear of winning and losing. I read sylvie's blog to make sense of it before fights. I'm definitely gonna also come back to your post cuz theres a lot of stuff there i feel is helpful. Also, I enjoy training a lot too. so it's not just about fighting i think. I just love everything. Getting better at techniques. Idk if i love fighting tho cuz theres a lot of fear and weird mental shit that goes on in my head. But after a fight i feel so good. I'm going to figure this out more. ===== An update on my circumstances btw. The clavicle doesnt hurt anymore but it also isnt glued back perfectly i can still feel it kinda sliding. But it doesnt hurt so ive been training again. I've had to move cities so I'm thinking after i find good training partners or a gym, I'll get myself a fight soon. This is a whole other thread i suppose. How to train for fights with very few training partners and no gym structure etc. I dont wanna spam so I'll be going through some similar threads or start one if i need to in the future. Appreciate all you guys taking the time to give advice. Thanks again!
  4. Thanks for your thoughts joseph. 1. You're probably right and I might be justifying me quitting things. They've always been impulsive decisions cuz I wanted to either find a better job or I felt like I was too good for the place I was working at. I wanted to work in animation and i was working a lot of odd jobs along the way. After i got my animation job, i found martial arts and things changed. I quit my animation job to pursue mma. So the quitting habit is definitely something im still figuring out. 2. Yes, 10 fights seem way ideal. I do get carried away with delusions. I just admire those thai guys and want to be like them. 100 fights just sounds so cool lol. I appreciate the breakdown of fights in thailand vs the rest of the world. I've got a lot of things to consider. 3. I got mat returned. But i dont think that broke it. After the mat return i instantly hit a granby roll and my training partner who's significantly heavier than me stuffed it. It was a weird situation i think, cuz when he stuffed it my body folded and my knee hit my face and i think the collar bone broke during the stuff. Cuz after i got stuffed etc we wrestled for a bit then i stood up and he got a russian tie/ 2 on 1 tie and i realised my clavicle area was hurting.
  5. Thanks for the replies guys. I fractured my collarbone during training and cant wrestle/grapple for some weeks now. Worried I might not be able to train again at 100 percent etc. I'm probably just being dramatic. Anyway, more shit added to the pile. I feel like competing is a luxury now which I didnt appreciate before lol. I doubt I'll be competing often even when i do heal cuz I still dont think I can trust myself. I gave sylvie's reply some thought and realize I do have a habit of quitting a lot in life. Jobs etc. But that was always cuz I was looking for something better and I wasnt happy with where I was. I have to think more about this. Hopefully come out of this state of mind soon.
  6. Im a 32 yo amateur mma fighter. Im a wrestling/bjj guy. And i have to admit im a noob at striking. So it s great to be a part of this community where you guys talk about hooks knees and leg kicks and how great they feel when you hit them. Lol it s a whole new world. I have some problems im trying to grapple with i hope you guys can help cuz im sure muay thais way more dangerous than mma. Problem 1. I said i would fight in a tournament and didnt. And this is becoming a habit. Problem 2. How do i fight consistently and deal with all the pressure on a regular basis. I dont want much from life im prolly never gonna make it big. But i do want to atleast fight like the thai guys and have around a 100, 200 fights Yesterday was a good opportunity and i threw it away. I usually read sylvies blog about accepting fear a few times the days before my fights. The fear got me this time. Here's the back story, I've trained for three years now. I first fought in march 2021 in an amateur mma nationals tournament. Had in a bjj comp in july. Told my coach id compete in another bjj comp later that year. Pulled out. Told my coach id compete in another tournament that year and pulled out AGAIN. Then had a sanda comp in september 2021. Started reading sylvies blog on fear and accepting it before the sanda tournament. And it worked well for me. At the time i was dealing with a lot of personal shit too and i took a break from competing. I trained regularly but still felt miserable cuz i felt like im off my path in life without fighting. Fought recently on beginning of april after months of nothing. Then again in the end of april and i wanted to keep the momentum going. Was supposed to enter this amateur mma tournament in may. Day of the fights, i text my coach pulling out. Now i feel worthless again cuz i fear im gonna go back to not fighting and feeling like im off my path in life. I used to think i was a person that kept his word but ive developed a habit where i dont. That upsets me a lot. The only thing that upsets me more is not fighting and being off the path. And i want to fight again asap even as i pulled out cuz i read sylvies post in these forums somewhere where she has a reputation of fighting often and fighting anyone. Id love to have such a reputation. And also in one of her fights she talks about how it s just another tuesday at the office when youre fighting in thailand. Id love to develop this mental state. I dont trust myself at this point. I fear ill quit again if i take a fight etc. Want to talk to my coach about fighting again but why should he trust me at this point. Not sure what to do. Any advice would be appreciated. Thank you for reading.
×
×
  • Create New...